Om Mig!

hepafoto.se

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Henrik Paulsson 

 

Född och uppvuxen i Åstorp. Numera bosatt i Mörarp.

 

Jag har fotograferat digitalt sedan 2004 då jag köpte en kompaktkamera. Efter att mitt intresse för fotografering ökat så köpte jag min första systemkamera.

 

Den första sytemkameran blev en Canon EOS 400D som jag tyckte var hur bra som helst.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Efter några år ville jag förnya mig och avancera lite, så jag skaffade en Canon EOS 5D markII. En kamera som jag är mycket nöjd med.

 

Jag har efterhand utökat min utrustning med diverse produkter som t ex olika objektiv, blixtar, filter stativ m.m. När det gäller redigering/retuschering med hjälp av dator så är det än så länge inget som jag sysslar så mycket med. Jag försöker att skapa en intressant bild redan i kameran med hjälp av inställningar, ljus och filter. Jag är dock fortfarande amatörfotograf och har mycket kvar att lära.

 

Jag försöker att köra ut och fotografera så ofta jag kan. Söderåsen och Skånes Västkust är platser som jag gärna fotograferar. Är det dåligt väder håller jag mig hemma och riggar upp olika motiv. Jag har ibland en studiobox till hjälp.

 

Sedan hösten 2010 är jag medlem i Helsingborgs Fotoklubb. En förening som passar mig alldeles utmärkt. Är du fotointresserad så skulle jag rekommendera att gå med i klubben.

 

Är du intresserad att höra mer om mitt sätt att arbeta eller diskutera något annat, så kontakta gärna mig!